o projektu | o nás | soutěž | dotazník | email
Jak začít se zapojováním
Základní informace o zapojování
Techniky zapojení veřejnosti
Metodiky
Případové studie
Zapojování pro pokročilé
Jak organizovat zapojení veřejnosti
Techniky zapojení veřejnosti
Metodiky
Případové studie
Odkazy
Poradna
Kde to vře
Knihovna

Vytvoření základních informačních nástrojů a počátek konzultací s veřejností

Za minimální nástroje, které je nutné vytvořit pro informování a komunikaci s veřejností, jsou považovány:

Internetová stránka
Obsahuje informace dle náležitostí čl. 6.2 Aarhuské úmluvy:

  • všechny informace vztahující se k procesu i obsahu plánování,
  • pevný časový plán zpracování strategického dokumentu,
  • popis a účel dokumentu ve zjednodušené formě,
  • všechny pracovní verze dokumentu a všechny relevantní vysvětlující dokumenty,
  • souhrn všech došlých připomínek veřejnosti,
  • umožňuje připomínkování dokumentu.

Informační a připomínkovací středisko (viz příloha č.5):

  • obsahuje informace obdobné www stránce,
  • slouží jako místo k připomínkování dosud zpracovaných dokumentů, včetně možnosti nahlédnout do plného znění všech dosud podaných připomínek,
  • v úředních hodinách je přítomen kvalifikovaný pracovník schopný podávat informace.

Informační kampaň prostřednictvím médií
Médiím jsou připraveny podklady pro publikování.
Po vytvoření odpovídajících komunikačních nástrojů se zahájí konzultace s veřejností. Vedením trvalého dialogu s veřejností je vhodné pověřit některého z členů týmu zpracovatele (viz kapitola 3.3). Při vedení konzultací s veřejností je kromě shora zmíněných metod vhodné použít i další metody "intenzivnějšího" informování a sběru názorů - např. interaktivní výstava, letáky, plakáty, jednoduchý dotazník v novinách aj. (pro inspiraci viz dodatek č. 1 - Techniky účasti veřejnosti).